SV650
Populære og lettkjørte SV650 kom på markedet allerede i 1999 og den siste generasjonen er en kjempesuksess, noe testresultatene i verdens største motorsykkelmagasin avslører. Ikke mindre enn to ganger gikk SV650 til topps i Motorrad sine tunge tester i 2016. Her er noen av konklusjonene etter å ha slått konkurrentene:
«Det er motoren som er det avgjørende!» «En målestokk. Selv om SV650 ikke er beste i noen av de enkelte delene av testen, er det allsidigheten som sikrer en topplassering. Den kan nesten alt veldig bra, og det til en lav pris.»
Suzuki SV650 er med andre ord en drømmemotorsykkel for de som ønsker en allsidig MC til mange ulike formål. Hjertet i den lettkjørte og vennlige tohjulingen er en effektiv V-twin på 645 kubikk med topp moderne motorteknologi. Tenningsintervallene i V-twinnen skaper et unikt lydbilde og en lineær kraftutvikling. Kombinerer du denne flotte motoren med et slank design og lav vekt, så får du SV650 med uendelige muligheter og uforglemmelige kjøreopplevelser.
Suzukis mellomstore V-twin er et aldri lite stykke ingeniørkunst når vi ser hva som skjuler seg på innsiden. De japanske ingeniørene har nemlig konstruert en drøm av en motor som vekker oppsikt selv i 2017. Ved svært lave turstallsområder tilbyr denne motoren kraftfullt dreiemoment som er lett å håndtere.
I tillegg har SV650 en ny lav-RPM-assistent som sømløst justerer motoren under avgang og kjøring i lave hastigheter. Dette systemet bidrar til å hindre at føreren kveler motoren. Du har alltid full kontroll på SV650. Og du får gleden av å smake på V-twinnens gode ytelser også ved høyere turtall.
Et slankt chassis og en lav salhøyde (785 mm) bidrar til at selv kortere førere oppnår god kontroll med SV650 under håndteringen på parkeringsplassen. Den lekre fagverksrammen er produsert i lettvekts-stål som muliggjør et svært slankt design som er med på å fremheve den flotte V-twinnen. Den lave vekten på 197 kilo gjør SV650 svært lett å håndtere i alle situasjoner. Det er nemlig mange fordeler med en lett motorsykkel: Den akselerer bedre, den føles smidigere og den gir føreren mer tillit under utfordrende manøvrering.
Høydepunkter:
· Væskekjølt 645 kubikk DOHC V-twin med topp moderne ytelser og teknologi for å gi trygge og morsomme kjøreopplevelser.
· Helt ny motorteknologi med spesialdesignede stempler for redusert friksjon og økt varighet. En teknologi vi ser for første gang på Suzukis motorsykler.
· Begge sylindertoppene har Suzukis originale Dual Spark Technology for mer effektiv forbrenning, bedre drivstofføkonomi og renere utslipp.
· Low RPM Assist for myk og sømløs justering av motoren ved igangsetting og kjøring i lave hastigheter.
· Smalere bensintank enn tidligere, men med samme kapasitet (14,5 l)
· Støtdemper bak har 7-trinns justering for forspenningen.
· Sensorene i ABS-bremsene registrerer hjulhastigheten 50 ganger pr rotasjon, og gir maksimal bremsekapasitet i forhold til friksjonen mot underlaget.
· Instrumentpanel med et hav av informasjon, blant annet gir-indikator og kjøredatainfo.
· LED baklys og LED bremselys.
· Store 290 mm doble bremseskiver foran og 240 mm bremseskive bak fra Nissin gir god kontroll. Selvfølgelig med hypermoderne ABS!
Galleri
Galleri
Artikler
Hvilken motorsykkel passer for deg?
Mange av oss har tenkt, drømt og vurdert – ut i fra både fornuftige faktorer eller ut i fra følelser og tanker om hva som er gøy eller kult. Fornuften fokuserer helst på bruksområder, spesifikasjoner eller muligheter i nærområdet eller kjøreturmuligheter. Mens sansene drømmer om motorlyd, estetikk eller nostalgi f eks over MC-merkets historie. Så lenge man er i denne drømmeboblen er mulighetene mange og begrensingene få.