DL650XA V-Strom
V-Strom 650 leveres også som en offroad-inspirert versjon med flere detaljer. Denne har fått tilleggsbenevnelsen XT. Her får du mye ekstra med på kjøpet. Se bare på de smarte handguardsene som både beskytter mot regn, vind og steinsprut, samtidig som de fungerer som beskyttelse for clutch- og bremsehendel dersom uhellet skulle være ute.
XT-versjonen byr også på en funksjonell beskyttelsesplate under motoren. Platen beskytter ikke bare mot eventuelle slag, men fungerer også effektivt mot gjørme eller annen søle under kjøring i krevende forhold. Som storebror V-Strom 1000XT har lillebror 650 også eikefelger som forsterker offroad-inntrykket.
I sum leveres V-Strom 650XT med akkurat den innpakningen du trenger for små og mellomstore eventyr på varierte veier. Se bare på den smarte løsningen Suzuki har fått til bak på sykkelen. Her har produsenten slanket både eksosanlegg og hele konstruksjonen for å gi mer plass til store kofferter. En titt i Suzukis fyldige tilbehørskatalog viser at du kan velge mellom ulike reisekofferter, både i plast eller i aluminium. Går du får de største kan du pakke hele 120 liter.
V-Strom 650XT har fått ny motor som løfter modellen helt i toppen i segmentet mellomstore adventure-motorsykler. Suzuki har hentet denne fra den nyutviklede SV650. Den har økt effekt og har fått ytterligere forbedret drivstofføkonomi. Og minst like viktig i disse miljøtider: De strenge utslippskravene er innfridd. Ny kamaksling bidrar til sterk og ren kraft gjennom hele effektregistret og nye stempler og sylindre gir touringklassens beste levetid.
Chassis er slanket både i vekt og i bredde. Det vil du som fører av V-Strom 650XT merke ved at den er ekstremt lettkjørt under alle forhold. Det er ikke tilfeldig at den smidige motorsykkelen er et hyppig syn også i bybildet. Den oppreiste kjørestillingen gir god oversikt i trafikken, og den smidige karakteren både i motor og chassis bidrar til at du flyter av gårde.
Nye Suzuki V-Strom 650XT er et smart valg for alle som ønsker en komfortabel og problemfri reise både i hverdagen og på de store eventyrene – enten de er på asfalt eller grus.
Høydepunkter:
· Oppdatert V-twin på 645 kubikk, med solid kraft både i bunn- og mellomregister. To tennplugger per sylinder og mer effektiv bensininnsprøytning gir lavere forbruk, med mindre utslipp og mer effekt.
· Suzuki Traction Control med 3 ulike moduser; Trinn 1, Trinn 2 og OFF.
· Suzuki Low RPM Assist for myk og sømløs justering av motoren ved igangsetting og kjøring i lave hastigheter.
· Nytt multi-funksjonelt LCD-display med fyldig informasjon, blant annet om girvalg, gjennomsnittlig forbruk på drivstoff og traction control.
· Justerbar vindskjerm som også er høyere enn tidligere. Justeres uten bruk av verktøy.
· Redesignet chassis som er smalere og lettere.
· Klikksystem for Suzuki original-kofferter (kofferter er tilbehør).
· Nytt eksosanlegg med smalere design, mer sentrering av vekt og mindre totalvekt.
· Nytt startsystem hvor fører kan starte motoren med ett enkelt trykk, uten å holde clutchhendel inne (må stå i frigir).
· V-Strom 650XT har ståleiker, noe som gjør at felgene er mer fleksible og absorberer støt bedre på ujevne overflater.
· 12 V-uttak.
· Handguards i hardplast som beskytter mot vind og steinsprut.
· Eikefelger for den rette offroad-looken.
· Beskyttelsesplate under motoren.
Galleri
Galleri
Artikler
Hvilken motorsykkel passer for deg?
Mange av oss har tenkt, drømt og vurdert – ut i fra både fornuftige faktorer eller ut i fra følelser og tanker om hva som er gøy eller kult. Fornuften fokuserer helst på bruksområder, spesifikasjoner eller muligheter i nærområdet eller kjøreturmuligheter. Mens sansene drømmer om motorlyd, estetikk eller nostalgi f eks over MC-merkets historie. Så lenge man er i denne drømmeboblen er mulighetene mange og begrensingene få.