PM-01 300
PM-01 300 er en væskekjølt ensylindret motor med et slagvolum på 292,4 cc. Motorsykkelen hviler på sin stålrørramme, som trekker 29 hk ved 9.000 o/min og 24,5 Nm dreiemoment ved 7.000 o/min. Det skiftes gjennom 6 gir. Med 17-tommers dekk – 110/70 foran og 150/60 bak – og en vekt på 162 kg skal Peugeot PM-01 300 være lett og egnet for den urbane jungelen og tørre landeveier. Dekkene er montert på 12 tommers støpte felger. Understellet til Peugeot PM-01 300 inkluderer blant annet en 41 mm gullfarget støtdemper montert i midten av svingarmen. Skivebremser er utstyrt med en 280 mm skive foran og en 240 mm skive bak. Etter behov er Peugeot PM-01 300 utstyrt med ABS. Styret, lys, tank og setehøyde LED-lampen er ment å referere til Peugeot-logoen med et 3-kloret utseende og sikre gjenkjenningsverdi. En TFT-skjerm sitter på styret. Drivstofftanken er på 12,5 liter. Førerne sitter på en setehøyde på 810 mm. Setet på Peugeot PM-01 300 er bredt, men selv lave motorsyklister bør klare det. Peugeot motorsykler og Mahindra I 2004 fusjonerte Indias Mahindra Group med Peugeot Motorcycles. De nye eierne har et klart mål: Å komme tilbake til motorsykkelmarkedet etter 70 års fravær. Tidligere tilbød Peugeot kun scootere i forskjellige slagvolumklasser.
Galleri
Galleri
Artikler
Hvilken motorsykkel passer for deg?
Mange av oss har tenkt, drømt og vurdert – ut i fra både fornuftige faktorer eller ut i fra følelser og tanker om hva som er gøy eller kult. Fornuften fokuserer helst på bruksområder, spesifikasjoner eller muligheter i nærområdet eller kjøreturmuligheter. Mens sansene drømmer om motorlyd, estetikk eller nostalgi f eks over MC-merkets historie. Så lenge man er i denne drømmeboblen er mulighetene mange og begrensingene få.