Søk

F3 800 RC

F3_800_RC_side_modell

Nyhet 2017!

Til ære for MV Agustas suksess i Supersport-VM, med Jules Cluzel og Lorenzo Zanetti i spissen, har den tradisjonsrike og racingfokuserte italienske produsenten laget et eksklusivt opplag av F3 800 som har fått tilleggsbenevnelsen RC. RC står for Reparto Corse og betyr avdelingen for racing. Motorsykkelen er tilgjengelig i et opplag på 250.
F3 er en sportsmaskin med enestående chassis og teknologi. Siden den første gangen dukket opp på banen, har den vokst til 800 kubikk og skapt et nytt segment i det internasjonale supersportmarkedet. Samtidig har F3-modellen levd et suksessrikt racing-liv, med flere internasjonale triumfer som har føyd seg inn i den tradisjonsrike racinghistorien til MV Agust, blant annet med flere førsteplasser i VM med Jules Cluzel.
Alle som får tak i en slik eksklusiv F3 RC vil få muligheten til å leve ut sine drømmer – om det er på racerbanen eller på landveien. Som bevis på at dette er originalutgavene får hver enkelt av de 250 modellene påmalt signaturene #16 Cluzel og #87 Lorenzo Zanetti på venstre side.
Den utrolig lette og kompakte tresylindrede motoren har en perfekt kombinasjon av teknikk og design. F3 800 har fantastiske ytelser med tanke på størrelsen. Toppeffekten er 148 hestekrefter ved 13.000 rpm. Maksimalt dreiemoment er 88 Nm ved 10.600 rpm.
Den avanserte elektronikken i MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) tillater føreren å effektivt styre ytelsene via Ride by Wire sammen med fire tilgjengelige mappinger og 8-trinns traction control. En av disse kjøremodusene tilbyr fullstendig personlig tilpasning på mange parametere, inkludert motorrespons, turtallssperre, styring av dreiemoment, følsomhet på gassen og motorbrems.
F3 800 RC har flere eksklusive detaljer du ikke finner på noen andre modeller – detaljer som de mest ihuga motorsykkelentusiastene setter stor pris på. Den har et spesialdesignet tilbehørskit som inneholder nummerskiltplate, setedeksel for singelsal, racinginspiret bakhjulsstøtte og et elegant trekk du kan bruke som beskyttelse for dette smykket av en motorsykkel.
I tillegg får du med et eget sertifikat som garanterer eksklusiviteten av denne helt unike motorsykkelen som er dedikert italiensk håndverk og ytelse. 

Høydepunkter:

  • 3-sylindret motor med 148 HK og 88 Nm.
  • Hydraulisk slipper clutch for rask giring.
  • MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) med Ride by Wire.
  • 4 ulike kjøreprogram, også med muligheter for å lage et personlig tilpasset.
  • 8-trinns traction control.
  • Enkelsvingarm bak med progressiv justerbar støtdemper fra Sachs.
  • Opp-ned justerbar 43 mm framgaffel fra Marzocchi.
  • Racing-type radial front bremsekalippere.
  • Bosch ABS 9 Plus med Race Mode og Rear wheel Lift-up Mitigation som hindrer bakhjulsløft under ekstrem nedbremsing.
  • Eksklusiv enkelsal.
  • LED-lys bak.
  • Helt nytt instrumentpanel.

Total lengde/bredde (tommer) 2060 x 725 mm
Motortype 4-takter, 3-sylindret, 12 ventiler
Dekk bak 180/55 - ZR 17 M/C bak
Dekk foran 120/70 - ZR 17 M/C foran
Bakkeklaring (cm) 12,5
Fjæring foran Marzocchi Opp-ned teleskopisk, hydraulisk gaffel foran.
Salhøyde 80,5 cm
Slagvolum (ccm) 800
Boring & Slag (mm) 79,0 x 54,3
Forbrems Doble, Ø320 mm flytende skiver av stål med Brembo 4-stemplet bremsekalipere.
Bakbrems Enkel stålskive med Ø 220 mm dia. bak.
Bensintank (liter) 16,5
Vekt fulltanket 173 (Tørrvekt)
Akselavstand (cm) 1380
Fjæring bak Progressiv Sachs, enkel støtdemper med justerbar forspenning - Enkel svingarm med aluminiumslegering - bak.
Girtype 6-trinns, konstant utveksling

Veiledende pris fra: 239.900,-



Veil. tilbudspris for 2017. Klargjøring- og registreringskostnader kommer i tillegg.

Legg til i min huskeliste