Søk

Dragster RR 800 Lewis Hamilton

Dragster_RR_800_LH_hovedbilde_MV

Lewis Hamilton Edition

Lewis Hamilton og Dragster RR har mye til felles. De er både radikale og ekstreme når det gjelder stil, er obsessive om detaljer, frodige, fete og frykter ingen rivaler. De deler den samme vinnerinstinktet og ønske om noe absolutt. Sammen danner de en uimotståelig kraft som oppsummeres i bare noen få bokstaver, den legendariske: Dragster RR LH 44.

Dragster RR med håndlagde deler og utførelser vil nå bli enda mer verdsatt - som et samleobjekt. Aldri før har en F1-mester deltatt direkte i etableringen av en ny motorsykkel, og når det gjelder MV Agusta snakker vi volum.
Lewis Hamilton samarbeidet tett med Castiglioni Research Centre i flere måneder mens de valgte detaljer, utførelser og et svært eksklusivt tilbehør. Grafikken er et godt eksempel: den perlehvite farge og panter-logoen er hentet fra hans hjelm, mens 44 er hans mesterskapsnummer, som dekorerer fronten og på siden av sykkelen, og ikke minst tenningsnøkkelen.
Sykkelen har utallige eksempler på ekte håndverk. Det strekker seg fra det Alcantara lappeteppemønster setet til de mange deler laget av Ergal (bremsehendelen, styret, tanklokket, bremsepumpelokk) med en spesiell eloksert rød finish på logoer, ramme, fothvilere og spektakulære eikehjul. Andre funksjoner i Dragster RR LH44 inkluderer justerbare clip-on ”bars” i matt svart som sidestativ, ramme og fothvilere.
Som en F1 bil, er det meste av karosseriet på LH44 laget av karbonfiber med en matt 3K finish. Dette svært dyrt og eksotiske materiale ble brukt til å lage front- og bakskvettlapper, skjermen, ”luftboks” og sidedeksler, eksosrør, girkasse og svingarmdeksler og ”sprocket guard”. Likhetene med F1 gjelder også fronten av sykkelen, som er dominert av mesterskapsnummer 44 (kun på 244 stk Limited edition ID-plater) samt panteren og Hamilton underskrift.

Total lengde/bredde (tommer) 2060 x 825 mm
Motortype 4-takter, 3-sylindret, 12 ventiler
Dekk bak 200/50 - ZR 17 M/C bak
Dekk foran 120/70 - ZR 17 M/C foran
Bakkeklaring (cm) 14,9
Fjæring foran Marzocchi Opp-ned teleskopisk, hydraulisk gaffel foran.
Salhøyde 811
Slagvolum (ccm) 798
Boring & Slag (mm) 79,0 x 54,3
Forbrems Doble, Ø320 mm flytende skiver av stål med Brembo 4-stemplet bremsekalipere.
Bakbrems Enkel stålskive med Ø 220 mm dia. bak.
Bensintank (liter) 16,6
Vekt fulltanket 168 (Tørrvekt)
Akselavstand (cm) 1380
Fjæring bak Progressiv Sachs, enkel støtdemper med justerbar forspenning - Enkel svingarm med aluminiumslegering - bak.
Girtype 6-trinns, konstant utveksling

Veiledende pris fra: 299.900,-



Veil. tilbudspris for 2017. Klargjøring- og registreringskostnader kommer i tillegg.

Legg til i min huskeliste