Søk

Brutale 800 Sort

Brutale_800_grey_hovedbilde_MV

Design og kjørekomfort

MV Agusta legger sjelen i å komponere vakre motorsykler som vekker oppmerksomhet – noe nye Brutale 800 er et åpenbart bevis på. Den tradisjonsrike italienske MC-produsenten er blitt forsøkt kopiert gang etter gang, men ingen lykkes med å konkurrere med originalen. Lekre linjer, innovative designløsninger, potente motorer, lekevillige chassis og en utstråling som er umulig å motstå. MV Agusta har alt MC-entusiasten ønsker!

Nye Brutale 800 er 100 % lojal overfor sitt eget DNA og evner å forbløffe både etablerte og nye generasjoner motorsyklister. Design, chassis, motor og teknikk ble satt under lupen for å presentere den beste MV Agusta Brutale gjennom alle tider da den skulle oppdateres.
I dag – 14 år etter sin første opptreden – baner Brutale 800 nok en gang vei for fremtiden. Fullstendig redesignet, men fortsatt tro mot sitt originale opphav, er nye Brutale 800 enda bedre på landeveien, leverer bedre ytelser og er en enda større fryd for øyet.
Brutale 800 er spekket med mange lekre detaljer. Bak den stilfulle rødlakkerte stålrørsrammen skjuler det seg en hissigpropp av en 3-sylindermotor som sparker hardt fra seg gjennom hele registeret. Nøyaktig slik du vil at en slik leken motorsykkel skal være. Motoren yter 116 hestekrefter ved 11.500 rpm og dreiemomentet er økt med hele 25 % sammenliknet med forgjengeren. Brutale 800 yter 83 Nm ved 7.600 rpm. 90 % av denne kraften er tilgjengelig allerede ved 3.800 rpm – noe som bekrefter hvor sterk denne modellen er ved lave turtall.

Rammen er satt sammen av flere eksklusive komponenter. Se bare på den lekre ALS stålsørskonstruksjonen som er lakkert i oppskriftsmessig blodrød farge. Og den 43 mm tykke Marzocchi-gaffelen som kombinert med Brembo-bremsene skaper en helhet som skriker etter herlige offensive kjøreturer på nydelige sommerdager.

Bosch ABS 9 Plus fullfører bildet, med en garanti om sikker og god ytelse under alle kjøreforhold. Og de nye Pirelli Diablo Rosso III-dekkene, som er originalmontert for første gang på en standardprodusert motorsykkel, sørger for å heve både grep og kjøreopplevelse det ekstra hakket en slik eksklusiv modell fortjener.

Høydepunkter:

  • 3-sylindret rekketreer med 116 HK og 83 Nm.
  • Yter 90 % av maksimal kraft allerede ved 3.800 rpm.
  • Hydraulisk slipper clutch for rask giring.
  • MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) med Ride by Wire.
  • 8-trinns traction control.
  • Enkelsvingarm bak med justerbar støtdemper fra Sachs.
  • Opp-ned justerbar 43 mm framgaffel fra Marzocchi.
  • Racing-type radial front bremsekalippere.
  • Pirelli Diablo Rosso III som originaldekk for første gang på en serieprodusert motorsykkel.
  • Bosch ABS 9 Plus for sikker kjøring under alle forhold.
  • Ny lekker dobbelsal.
  • Håndtak for passasjer.
  • LED-lys bak.
  • Helt nytt instrumentpanel.

Total lengde/bredde (tommer) 2045 x 875 mm
Motortype 4-takter, 3-sylindret, 12 ventiler
Dekk bak 180/55 - ZR 17 M/C bak
Dekk foran 120/70 - ZR 17 M/C foran
Bakkeklaring (cm) 13,5
Fjæring foran Marzocchi Opp-ned teleskopisk, hydraulisk gaffel foran.
Salhøyde 83,0
Slagvolum (ccm) 798
Boring & Slag (mm) 79,0 x 54,3
Forbrems Doble, Ø320 mm flytende skiver av stål med Brembo 4-stemplet bremsekalipere.
Bakbrems Enkel stålskive med Ø 220 mm dia. bak.
Bensintank (liter) 16,5
Vekt fulltanket 175 (Tørrvekt)
Akselavstand (cm) 140,0
Fjæring bak Progressiv Sachs, enkel støtdemper med justerbar forspenning - Enkel svingarm med aluminiumslegering - bak.
Girtype 6-trinns, konstant utveksling

Veiledende pris fra: 179.900,-



Veil. tilbudspris for 2017. Klargjøring- og registreringskostnader kommer i tillegg.

Legg til i min huskeliste