Argo

Argo er et Canadisk selskap som har produsert ekstreme terrenggående kjøretøy i 50 år.

Med drift på seks eller åtte hjul leverer Argo ytelser langt utover det man vanligvis forventer av terrenggående kjøretøy.

Fremkommeligheten blir betegnet som ekstrem av både proffbrukere og privatbrukere over hele verden.

Og minst like viktig: Argo-kjøretøyene er med sine mange hjul og smarte beltemuligheter skånsom mot miljøet. Under bløte og vanskelige forhold flyter den oppå terrenget og etterlater seg mindre spor enn andre alternativer.

Argo XTV (Extreme Terrain Vehicles) benyttes av både profesjonelle og private aktører med spesielle transportbehov i terrenget. Argo har stor kapasitet for transport av mennesker og utstyr. Det er er ikke uten grunn at den er et svært attraktivt hjelpemiddel i forbindelse med redningsoppdrag over hele verden både når personell, utstyr og skadede skal transporteres. Med henholdsvis seks og åtte hjul øker også komfortene for både fører og passasjerer. Den brede akselavstanden og de mange hjulene gir dessuten ekstrem god bakkekontakt og øker dermed sikkerheten.

I Norge benyttes Argo av blant annet Røde Kors, Bane NOR og sivilforsvaret. Øvrige brukere er brann- og redning, linje- og kraftselskaper, jakt og fiske, tunneldrift, bygg og anlegg, ski- og alpinanlegg samt hyttetransport og turistforeninger.

    Forhandlere

    Finn nærmeste forhandler

    Artikler

    • Argo Frontier 6×6 er best på det meste!

      ARGO Frontier 6x6 er ikke bare gunstig i pris. Den er rett og slett best på det meste når det er snakk om sekshjulinger – ikke minst fremkommeligheten i krevende terreng og lastekapasiteten. Den meget allsidige sekshjulingen har en startpris på kr 149.900 kroner.

    • Hvilket terrengkjøretøy skal jeg velge – ATV, UTV eller XTV?

      Trenger du et kjøretøy som kommer seg fram i ulendt terreng og med plass til å frakte utstyr er det ATV, UTV eller XTV du trenger. Mengde av nyttelast øker også proposjonalt i samme rekkefølge. Med en ATV får du med deg mye, med en UTV får du med deg mer - og velger du en XTV får du med deg aller mest. Terrengkjøretøy har en solid konstruksjon og et praktisk design. For driver du med jakt, fiske, jordbruk, er hytteeier, elsker friluftsliv eller driver konkurransekjøring i løype - har du alltid bruk for en arbeidskamerat. En hjelpende “hånd” som gjør arbeidsoppgavene enklere.

    • Argo Aurora 950 Track Edition!

      Importør Erling Sande AS har bygget den ultimate løypemaskinen med åttehjulingen Argo Aurora 950. Lukket førerhus med app-styrt varmeapparat og et kraftig modifisert beltekit gjør åttehjulingen til et svært attraktivt redskap for skiforeninger, idrettslag og snøscooterklubber som skal preppe løyper.

    • Argo setter ny standard innen løypeprepping

      Få lager så gode snøscooterløyper som snøscooterklubben i Engerdal. Vi tok med Argo og viste hvordan nivået kan heves enda ett hakk – både for snøscooterkjørerne og for løypemannskapet.

    • Argo presenterer Xplorer XR500 ATV

      Importør Erling Sande AS presenterer nå Argo XR 500 Xplorer 4x4 T3b for det norske markedet. Den prisgunstige firehjulingen er et smart alternativ både for de med bevegelsesutfordringer og de som trenger en ATV som tar litt mindre plass. XR 500 er i mellomklasse størrelsen.

    • ATV for de yngste entusiastene!

      ARGO presenterer en helt ny firehjuling for de yngste offroadentusiastene. Nye Xplorer XC 90 er et ypperlig kjøretøy for å lære seg grunnleggende kjøring.

    • Bruksområder for ATV og UTV

      Hvordan optimalisere din ATV til å bli din beste hjelper? Leker du med tanken på å investere i en ATV, tenk da igjennom hvilket bruk og formål du har av en ATV-modell. ATV-modellene har ulike egenskaper når det gjelder ytelse, størrelse og egenskaper. Er det hobbyen som jakt og fiske, jordbruksrelatert bruk eller lidenskapen for fart eller nytte som driver deg. ATVene skal takle de tøffere underlagene som våtmark, gjørme, grus, steiner og snø. I tillegg er det mange utstyrsvarianter som kan festes til ATVene for å ytterligere dekke dine bruksbehov.

    • Argo 8×8 ble med på reinflytting

      Sen vår er en av de mest krevende tidene på året for reindriftsutøverne. Vi tok Argo Avenger 8x8 med på oppdrag da reingjeter Nils Arild Eira trengte bistand til frakt av en nesten halvt tonn tung «gompi».

    • Nettselskapet testet Argo 8x8 på Beitostølen

      Bedre fremkommelighet og mindre avtrykk er to viktige årsaker til at de ansatte i nettselskapet Griug ønsket å teste Argo 950 med belter.

    • Argo åpner gamle traséer og gir nye muligheter

      Åttehjuling fra Argo åpner opp for helt nye muligheter for Hurum Turistforening. Gamle og gjengrodde løyper får nytt liv, sesongen er forlenget og arbeidet i sommerhalvåret blir både enklere og mer miljøvennlig.

    • Fikk testet Argo Aurora 950 Track Edition

      Hurum Turistforening fikk testkjøre nye Argo 950 Aurora «Track Edition» under krevende snøforhold i vinter. Konklusjonen var svært positiv: Dette er luksusutgaven fra Argo, med lukket kabin, app-styrt varmeapparat, sterkere motor, forbedret styring og modifisert belte med enda bedre flyt og fremkommelighet.

    • ARGO 8×8 kan gi ekstra trygghet på «Norges tak»

      Turisthyttebestyrer Knut Vole har mange transportutfordringer som må løses når han drifter den populære turisthytta Glitterheim i Jotunheimen på 1600 meters høyde. Argo 8x8 kan være en smart løsning – spesielt på det krevende føret som melder seg på tampen av vintersesongen.

    • Argo 8×8 skåner terrenget

      Roy Pedersen arbeider med merking av langrennsløyper, blant annet i Birkebeinerløypa. Da må ha ha med seg mye utstyr for å få gjort jobben. Han er svært fornøyd med lastekapasiteten til Argo. Roy Pedersen byttet fra tradisjonell sekshjuling til Argo 8x8 for å spare terrenget, oppnå bedre fremkommelighet og ha bedre komfort. Det er han veldig glad for.

    • Norsk Folkehjelp valgte Argo 950 til de krevende oppgavene

      Transport av både passasjerer og pasienter var viktige egenskaper da Norsk Folkehjelp Follo skulle velge terrengkjøretøy. Argo 950 8x8 oppfylte kravene.